ÚvodTechnikaInformaceDebataKontakt
 Astra  Kadett  Technická poradna 
 Linky jinam  Linkovník 
 I. Praha 6.7.2002  II. Praha 7.12.2002 
 Brněnské minisrázek 12.3.2003  III. Poděbrady 17.5.2003  Brněnské minisrázek GSi 31.5.2003  IV. Milovice 4.10.2003 
 V. Milovice 24.4.2004  VI. Milovice 18.9.2004 
 VII. Milovice 14.5.2005  Minisrázek Opava 23.7.2005  Minisrázek Frýdek Místek 13.8.2005  Pravidelné plzeňské srazy  Minisrázek Turnov 4.8.2005  Minisrázek Pardubice 26.8.2005  VIII. Pávov 9-11.9.2005  Minisrázek Pardubice 14.9.2005  Minisrázek Špindl 20.9.2005  Minisrázek v Odrách 12.11.2005  Minisrázek v Brně 9.12.2005  Minisrázek v Praze 10.12.2005  Minisrázek v Kopřivnici 18.12.2005 
 Minisrázek ve Špindlu 22.1.2006  Minisrázek ve Fulneku 4.2.2006  Minisrázek v Brně 10.2.2006  Minisrázek v Praze 25.2.2006  Minisrázek na Třeštíku 10-12.3.2006  Minisrázek v Čáslavi 18.3.2006  Minisrázek ve Stříbře 28.4.2006  Minisrázek v Novém m.n.Moravě 7.5.2006  IX.Milovice 13.5.2006  Minisrázek v Havířově 24.6.2006 I.  Minisrázek v Havířově 24.6.2006 II.  Minisrázek ve Štemberku 2.7.2006  Minisrázek v Brně 3.7.2006  Cyklosrázek v Českém ráji 4.7.2006  Sraz v autokempu Habr 15.7.2006  Minisrázek v Moravském Berouně 9.9.2006  X.Milovice 23.9.2006  Minisrázek v Časlavi 21.10.2006  Minisrázek v Ostravě 21.10.2006  Minisrázek v Hýskově 16.12.2006 
 Minisrázek ve Studénce 6.1.2007  Minisrázek ve Špindlerově mlýně 31.1.2007  Sraz v Hýskově 3.3.2007  Bowling sraz v Sedmihorkách 17.3.2007  XI. Milovice 12.5.2007  Minisrázek v Brně 26.5.2007  Sraz v Habru 30.6.2007  Minisrázek v Liberci 20.7.2007  Minisrázek v Brně 12.9.2007  Minisrázek Slatina 15.9.2007  XII. Pávov 21-23.9.2007  Minisrázek Bedřichov 6.10.2007  Sraz v Hýskově 16.12.2007 
 Sraz v Brně 26.2.2008  Sraz v Hýskově 9.3.2008  Minisrázek v Jablonci 15.3.2008  XIII. Střemy 10.5.2008  XIV. Poděbrady 20.9.2008  Sraz v Hýskově 13.12.2008 
 Sraz v Hýskově 8.3.2009  Jarní sraz v Kobylicích 2.5.2009  Podzimní sraz v Milovicích u Hořic 11-13.9.2009  Sraz v Hýskově 1.11.2009  Sraz v Hýskově 19.12.2009 
 Jarní sraz v Kobylicích 8.5.2010  Letní sraz v Kožlanech 23-24.7.2010  Podzimní sraz v Milovicích 3-5.9.2010 
 Opel Session Habr 7.5.2011 (sraz klubu Opel Old School)  Jarní sraz v Kobylicích 28.5.2011  Sraz Roviště 22-24.7.2011  Podzimní sraz v Milovicích 9-11.9.2011 
 Jarní sraz v Kobylicích 12.5.2012  Podzimní sraz v Milovicích 28.9.2012 
 Jarní sraz u Blaníku 26. - 28.4.2013  Sraz V Habru 26. - 28.7.2013  Sraz u Blaníku 4. - 6.10.2013 
 Jarní sraz v Milovicích 8-11.5.2014  Podzimní sraz v Roudné 3-5.10.2014  Minisrázek v Hýskově 6.12.2014 
 Jarní sraz v Milovicích 7-10.5.2015  Podzimní sraz v Nových Mlýnech 2-4.10.2015 
 Jarní sraz v Milovicích 22-24.4.2016  Sraz v Habru 26-28.8.2016 
 Podzimní sraz v Nových Mlýnech 7-9.10.2016 
 2002  2003  2004  2005  2006  2007  2008  2009  2010  2011  2012  2013  2014  2015  2016 
 Přidej se k nám  Neplatiči  Sbírka  Srazy  Historie  Recenze  Galerie  Galerie členů  Tipy  Prospekty  Tuning  Linky  Inzeráty 
 Proč měnit rozvodový řemen?  Verze bez kladky  Verze s kladkou 
 Výměna spojkového lanka  Výměna brzdových destiček a kotoučů  Výměna rozvodového řemenu  Výměna olejů  Rozhýbání třmenů GM  Výměna ložiska zadního kola  Výměna termostatu  Lepení předního skla  Antikorozní ochrana spodku vozidla  Jak na korozi  Jak sundat kličku do stahování oken  Výměna manžet na předních poloosách  Výměna tlumičů  Výměna palivového vedení  Výroba rozpěrné tyče  Lepení fólií na skla  Návod na vyřazení EGR ventilu  Návod na výměnu palivového filtru  Návod na vyřazení Lambda-sondy u C16NZ  Výměna olejového přepoušťěcího ventilu  Úprava odvětrání motorové skříně  Výměna silenbloku ramene  Výměna přístrojové desky z Nexie  Výměna ložiska předního kola  Zadní kotoučové brzdy z Audi 80  Výměna těsnění dříků ventilů  Oprava motorku zadního stěrače  Držák výškových reproduktorů  Montáž servo řízení  Výměna brzdových trubiček  Výměna spojky  Oprava čerpadla serva  Výměna stíracího kroužku řazení 
 Schéma  Třmeny ATE  Výměna destiček a kotoučů  Rozhýbání třmenů GM  Obrázky třmenů  Popis třmenů 
 Přední  Zadní  Geometrie  Řízení 
 Verze bez kladky  Verze s kladkou 
 Motory  Lambda  Paměť závad  Vstřikovací ventil MULTEC  Karburátor Pierburg 2E3  Výkon C20NE a C20XE  Výměna rozvodového řemenu  Kontrola bohatosti směsi  Chladící soustava - termostat  Krokový motorek volnoběhu  Utahování šroubů hlavy 
 Schémata  Pojistky  Relátka  Kontrolka stavu paliva  DO  Paměťový cyklovač  Úprava cyklovače 
 Návody  Elektrika  Motor  Digi přístrojová deska  Náprava  Brzdy  Náplně  LPG  Topení  Převodovka  Příručka  Výbava  VIN kód  FAQ 
 Kadett  Astra  O serveru 

Autor: Jakub Milata

Bílé podbarvení budíku.

Před nedávnem jsem se rozhodl udělat si bílé podbarvení budíku na přístrojové desce s modrým podsvětlením. Nejdříve jsem vymontoval přístroje abych zjistil přesné rozměry a polohu čísel na cifernících. Celou krabici jsem vyscanoval:

Toto jsem si dal v Corelu draw 9 jako podklad a začal jsem obkreslovat tvary, polohu čísel a stupnici a pak jsem postupně dokreslil ten zbytek.. Hrál jsem si s tím několik hodin, ale je to docela dobrá zábava :-) Výsledek tady máte ke stažení ZDE, ovšem doporučoval bych všem aspoň pár drobností pozměnit ať jsme všichni originální :-) Jestli potřebujete poradit jak udělat něco v Corelu tak mi můžete napsat. Když to bylo všechno nakresleno tak to bylo třeba vytisknout. Doporučuji to tisknout na barevné laserovce, ale na inkoustovce by to snad mohlo jít taky ale laser je laser... když tak si to vytiskněte na inkoustovce a nechte barevně zkopírovat pokud nemáte přístup k laserovce. Na druhou stranu papíru jsem vytiskl světle modrou barvu kvůli modrému podsvětlení. Jak prosté :-) 

V případě zájmu můžu připravit více barevných provedení, případně úplně jiné motivy včetně nějakých fotek a obrázků na přání.

Demotnáž i následná montáž je jednoduchá. V knize pred demontáží palubních prístroju doporucují odpojit autobarii aby nedošlo ke zkratu na plošném spoji behem vytahování.Volant není treba odmontovat, ale je treba o 90 stupnu otocit na jednu a pak na druhou stranu aby jste mohli vyšroubovat dva šrouby pod jeho rameny. Když odmontujete všechny plastové kryty musíte rukou šáhnout za tahometr a odpojit lanko které je tam zacvaknuté.Stací stisknout pácku kterou nahmatáte pod lankem a lanko vytáhnete.Pak mužete krabici s prístroji povytáhnout ven, odpojit všechny kabely a úplne vytáhnout. Dále je potreba odlepit starý potisk tachometru a otáckomeru. K tomu je potreba sundat rucicky. Pozor, polohu rucicky u tachometru si musíte bezpodmínecne oznacit aby jste ji nasadili presne tak jak byla a nemuseli X krát jet za nejakým autem presne domluvenou rychlostí a ruciku pootácet tak jak jsem to musel delat já:-))) Dá se to udelat jednoduše.Rucicku si dejte na tu zarážku a z druhé strany tachometru si oznacte válecek na který je rucicka pridelaná. U otáckomeru to je jednoduché, rucicku potom nasadíte tak aby po otocení klíckem ukazovala presne na 0. Pro kontrolu si poznamenejte urcitou rychlost a k tomu presné otácky aby jste vedeli jestli vám to po výmene ukazuje stejne jako pred tím. Rucicky jsou jen nasazené, stací vytáhnout nahoru. Moje rucicka od otáckomeru šla sundat lehce a ta od tachometru hodne držela tak jsem chytil ten válecek z druhé strany a trochu s ní zatocil, pak už šla vytáhnout. Straý potisk mužete odlepit, pokud je ješte prichycen pod nejakýma malickýma šroubkama, tak je odšroubujte, jestli je pod nýtama,tak to nejak opatrne odtrhnete. 
Po odlepení starých potisku zustane na tachometru dostatek lepidla na prichycení nových. Pred prilepením nových budíku si nezapomente vystrihnout okénka pro ukazatel najetých kilometru. Je to velice pracné, já jsem je vyrezával žiletkou presne podle odlepených starých potisku.Pozor, okénka nakreslená v návrhu jsou o neco menší, proto to vyrezávejte podle puvodních potisku.Nové ovšem doporucuji vytisknout nejméne dvakrát protože pri tom vyrezávání se toho dá dost pokazit. Nalepit nový potisk zvládne asi každý. Další problém je ale v tom že obycejný papír je prusvitný narozdíl od hmoty na které je starý potisk.Podsvetlení budíku bude velice nerovnomerné. Rovnomerného podsvetlení ale mužete dosáhnout nalepením alobalu na druhou stranu budíku a pridáním ruzných stinítek. I pres to je svetlo na okrajích trošicku silnejší a smerem ke stredu se cástecne ztrácí, ale i tak to vypadá dost dobre. Když si s tím budete chvíli hrát tak urcite na neco príjdete a vychytáte to k dokonalosti. Když už to máte všechno hotové tak zbývá nasadit rucicky presne tak jak byly a namontovat prístroje zpátky do auta. Než ale namontujete všechny plasty a kryty tak doporucuji kousek se autem projet jetstli to ukazuje správnou rychlost - kontrola podle poznamenaných otácek nebo podle jiného auta.Prípadne rucicku podle potreby pootocte a pak mužete vše namontovat a jet se pochubit kámošum s novými budíky které jen tak nekdo nemá :-))
Mé nové budíky se všem hodne líbí a jsem s nima nesmírne spokojen. Jestli máte nejaké dotazy ohledne výmeny, jakékoliv nápady nebo pripomínky a taky jestlijestli jste se rozhodli ty své predelat tak mi prosím napište na jakub.milata@centrum.cz